Oferta
- Czesne - nr konta: 17 1090 1098 0000 0001 3394 3368
- Wyżywienie (3 posiłki: śniadanie, dwuposiłkowy obiad i podwieczorek)
- o przyjęciu dziecka do przedszkola decyduje kolejność zgłoszeń karty zapisu i opłacenie wpisowego 400 zł (jednorazowo)- przy rezygnacji nie podlega zwrotowi
- dzieci już uczęszczające do przedszkola są przyjmowane automatycznie w procesie rekrutacji (bez wpisowego), na podstawie składanych kart zgłoszeń u dyrektora lub nauczycielki
Karta zapisu dotępna TUTAJ.
Zajęcia dodatkowe (w czesnym):
- zajęcia dydaktyczno-wychowawcze 5 x w tyg.
- warsztaty artystyczne (2 x w tyg.)
- rytmika
- religia
- j. angielski (2 x w tyg.)
- profesjonalne teatrzyki (1 x w mies.)
- wycieczki
- zajęcia kulinarne
- bajkoterapia
- muzykoterapia
- zajęcia gimnastyczne
Zajęcia dodatkowe (poza czesnym):
- dodatkowy j. angielski (2x w tyg. po 45 min.)
- zajęcia teatralne (1x w tyg. po 45 min.)
- zajęcia taneczne (1x w tyg.)
- logopeda
- gimnastyka korekcyjna (1 x w tyg.)
- piłka
Ramowy rozkład dnia
Przedszkole otwieramy o godz. 6.30, a zamykamy o godz. 17.00
W tym czasie Państwa dzieci spędzaja aktywnie dzień:
6.30-8.30 schodzenie się dzieci, zabawy dowolne w kącikach tematycznych.
8.30-9.00 sprzątanie sali i przygotowanie do śniadania.
9.00-9.30 Śniadanie.
9.30-10.00 Przywitanie, ćwiczenia poranne.
10.00-10.30 zabawy swobodne/przygotowanie do zajęć
10.30-11.00 zajęcia dydaktyczne
11.00-11.45 czynności samoobsługowe w szatni, pobyt w ogrodzie, gry i zabawy
12.00-13.00 przygotowanie do obiadu, obiad, wyciszenie (słuchanie bajek/muzyki relaksacyjnej)
13.00-14.30 zabawy tematyczne, zajęcia dydaktyczne/zajęcia indywidualne i wyrównawcze z dzieckiem/zajęcia ruchowe
14.30-15.00 przygotowanie do podwieczorku, podwieczorek
15.00-16.00 zajęcia dodatkowe / zabawy dowolne lub zorganizowane
16.00-17.00 zabawa dowolna / pobyt w ogrodzie
Naszym celem jest szeroko pojęta opieka nad zdrowiem, bezpieczeństwem i prawidłowym rozwojem dzieci, wszechstronne ich wychowanie i przygotowanie do szkoły oraz pomoc rodzicom w zapewnieniu ich dzieciom opieki wychowawczej. Propagujemy pogodne, radosne, pełne zabaw i radości dzieciństwo połączone z beztroską nauką, która staje się przyjemnością. Dzięki temu udaje nam się wyrównywać szanse edukacyjne naszych wychowanków.
Stawiamy sobie za cel pomoc dziecku w nawiązaniu przez nie wielorakich kontaktów społecznych oraz realizowaniu dążeń dziecka do wypowiadania siebie w twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej i werbalnej... Stąd prowadzone przez nas liczne gry i zabawy mobilizujące dzieci do intensywnej, ale jakże przyjemnej pracy.
Jesteśmy placówką, w której pracuje zespół wykwalifikowanych pedagogów toteż dobrze przygotowujemy dzieci do podjęcia nauki w szkole poprzez rozwój ich zdolności i zainteresowań oraz naukę samodzielności. Gwarantujemy właściwy program wychowania oraz bezpieczne i przyjazne warunki opieki. Realizujemy opracowany przez nas program adaptacyjny.
Nasza placówka posiada tradycje, którymi są coroczne imprezy zapisane w kalendarzu przedszkolnym, m.in. pasowanie na przedszkolaka dzieci najmłodszych czy spotkania Wigilijne i koszyk Wielkanocny. Naszym celem jest stworzenie więzi między pracownikami przedszkola, dziećmi i ich rodzinami. Priorytetem jest dla nas współpraca z rodziną, dlatego w sposób szczególny obchodzone są u nas Dzień Babci i Dziadka oraz Dzień Mamy i Taty. Owocem tego jest wielki piknik rodzinny z okazji dnia dziecka.
Ważną rolę w naszym przedszkolu jest wychowanie przez sztukę poprzez spotkania z aktorami teatru. Wprowadzamy dzieci w świat wyobraźni, piękna i delikatności. Aby to zrealizować organizowane są systematyczne spotkania z artystami.
Program przedszkolny obejmuje również zagadnienia z wychowania patriotyzmu lokalnego. Z historią miasta i najbliższej okolicy zapoznajemy się poprzez organizowane wycieczki na Stare Miasto, muzea.
Realizujemy program "Cała Polska czyta dzieciom" i "Bezpieczne dziecko".
W naszej pracy opieramy się również na programach wspomagających takich jak:
- Metoda Rudolfa Labana
- Dziecięca matematyka E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
- Pedagogika zabawy
- Kinezjologia edukacyjna Dennisona
- Weroniki Sherborne
Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami poszczególnych metod stosowanych w naszym przedszkolu.
Gimnastyka twórcza (ekspresyjna) Rudolfa Labana
Z teorii R. L. Wywodzi się koncepcja wychowania fizycznego realizowana w Wielkiej Brytanii i krajach niemieckojęzycznych. Cechuje ją odchodzenie od ruchu odwzorowanego, wykonywanego na komendę, na rzecz ruchu podejmowanego zgodnie z własną inwencją twórczą, fantazją, doświadczeniem. Jest to nic innego jak odwołanie się do koncepcji wychowania naturalnego i postawienie na twórczy rozwój jednostki. Nauczyciel podczas prowadzenia zajęć łączy słowa, rytm i muzykę . Nawiązuje do znanych dzieciom piosenek, ważnych wydarzeń, do pór roku. Na zajęciach towarzyszy dzieciom swoboda, humor, śmiech. Dziecko podczas tych zajęć jest jednocześnie aktorem i autorem.
Dziecięca matematyka
Metoda wspomagania rozwoju umysłowego i zdolności matematycznych dzieci została opracowana przez prof. Gruszczyk - Kolczyńską To zakres kształcenia sprzyjający stymulowaniu uzdolnień matematycznych dzieci, dobrze przygotowujący je do nauki matematyki w szkole. Metoda ta została opracowana na podstawie badań naukowych, zmierzających do połączenia w jeden proces:
- Intensywnego wspomagania rozwoju myślenia operacyjnego u dzieci
- Kształtowania odporności emocjonalnej, potrzebnej dzieciom do pokonywania trudności
- Rozwijania umiejętności matematycznych, stosowanych w codziennym życiu i wymaganych na lekcjach matematyki w szkole.
Pedagogika zabawy
Jest koncepcją zakładającą wspieranie rozwoju całej osobowości człowieka i łączy w sobie założenia i metody różnych kierunków psychologii i pedagogiki humanistycznej, służące do aktywizacji przeżyć. Pedagogika zabawy opiera się na nast. zasadach:
- wspieranie percepcji, zdolności nawiązywania kontaktów, współżycia i wchodzenia w relacje z ludźmi, ponieważ umożliwiają one rozwój samoświadomości
- inspirowanie do wyrażania siebie, doświadczania radości eksperymentowania, wspierania twórczej działalności
- człowieka traktuje holistycznie jako osobę złożoną z ciała, duszy i umysłu, osobę uczącą się całościowo i funkcjonującą w swoich różnorodnych odniesieniach: Ja-Ty- My (społeczeństwo - środowisko ekologiczne - czas)
- uczenie się polega na samodzielnym uświadamianiu sobie i formułowaniu celów, dochodzeniu do nich i ocenianiu osiągniętych rezultatów
Oddziaływanie - wychowanie i nauczanie globalne, ma na celu połączenie aspektów emocjonalnych i poznawczych. Zarówno tradycyjne nauczanie, jak również cała nasza kultura, są w sposób jednostronny silnie zorientowane na rozwój intelektu. Pedagogika zabawy dąży do przeciwstawienia się tej tendencji. Umysł człowieka może przyczynić się do pełnego rozwoju jednostki tylko wtedy, gdy pozostaje w rzeczywistym kontakcie z uczuciami i doświadczeniami, pozostając w dobrych kontaktach i relacjach z innymi ludźmi. Do realizacji celów Pedagogika Zabawy wykorzystuje liczne metody obejmujące: elementy zabawy, twórczości artystycznej, pracy z ciałem, identyfikację, odgrywanie ról, podróżowanie w fantazji i wyobraźni, ćwiczenia relaksacyjne, informację zwrotną.
Kinezjologia edukacyjna Dennisona
Kinezjologia Edukacyjna zwana także metodą Dennisona, Jest to metoda, której ćwiczenia pozwalają na korelację obu półkul mózgu, w wyniku których następuje usprawnienie funkcji wzrokowo-ruchowych, słuchowych, motorycznych. Ich autor udowadnia, że ćwiczenie polegające na stymulowaniu pewnych punktów ciała, nazwanych "punktami na myślenie" powoduje przesyłanie informacji z prawej półkuli mózgu do lewej strony ciała i w konsekwencji eliminowanie "przekręcania" liter, przestawiania sylab. Główne zastosowania. Ćwiczenia gimnastyki mózgu usprawniają:
- Pamięć krótko i długotrwałą
- Koncentrację i zdolności skupienia uwagi
- Koordynacje ruchową
- Funkcje grafomotoryczne: kaligrafia, krzywe pismo
- Proces pisania i czytania (pisania twórczego)
- Spostrzeganie wzrokowe, umiejętność różnicowania i rozumienia symboli, koordynację wzrokowo-ruchową
- Proces myślenia: umiejętność formułowania myśli, abstrakcyjne myślenie
- Rozumienie ze słuchu, pisanie ze słuchu, umiejętność wykonywania poleceń
- Wymowę oraz wpływają na zdolność poprawnego formowania myśli, abstrakcyjne myśleni
- Zdolności matematyczne (tabliczka mnożenia, zapamiętywanie cyfr, rachunki)
- Umiejętność adekwatnego komunikowania się ze sobą i otoczeniem
- Pełniejsze rozumienie sytuacji społecznych i rozwiązywanie problemów.
Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborn'e
Nie tylko wspomaga rozwój, wyrównuje opóźnienia w sferze emocjonalnej i społecznej. Uczy współdziałania z partnerem, pozytywnego wykorzystania nagromadzonej energii, wykorzystania siły, koncentrowania się na wykonywanym zadaniu. Wyzwala wśród uczestników wiele radości, śmiechu. Jest metodą uniwersalną. Zdaniem autorki metody: "wszystkie dzieci mają dwie podstawowe potrzeby: pragną czuć się dobrze we własnym ciele (jak w domu), czyli umieć w pełni nad nim zapanować, po drugie odczuwają potrzebę nawiązywania kontaktów z innymi. Zaspokojenie tych potrzeb- dobry kontakt z samym sobą i z innymi ludźmi- jest możliwy dzięki dobremu nauczaniu ruchu"(W, Sherborne., s.12)
W założeniach metody leży kształcenie:
- świadomości własnego ciała i usprawnianie ruchowe
- świadomość przestrzeni i działanie w niej
- dzielenie przestrzeni z innymi i nawiązywanie z nimi bliskiego kontaktu
Weronika Sherborne w metodzie "Ruch Rozwijający" wyróżnia ćwiczenia, które wspomagają rozwój dziecka. Do nich należą:
- ćwiczenia prowadzące do poznania własnego ciała,
- ćwiczenia pomagające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu,
- ćwiczenia ułatwiające nawiązanie kontaktu i współpracy z partnerem i grupą,
- ćwiczenia twórcze.
Ćwiczenia w/w można stosować w różnych formach:
- zajęcia indywidualne,
- zajęcia w parach,
- zajęcia dla całej grupy.
Ćwiczenia stosowane w tej metodzie opierają się na doświadczeniach ruchowych, intensywności i ciągłości doświadczeń. Mają one szczególne znaczenie dla rozwoju wszystkich dzieci, a szczególnie dla dzieci z zaburzeniami w sferze ruchowej, emocjonalnej i społecznej. W metodzie ruchu rozwijającego wykorzystuje się dotyk, ruch, ćwiczenia świadomości ciała i przestrzeni oraz wzajemne relacje (relacje "Z", relacje "Przeciwko", relacje "Razem").